" Garajım"a kayıtlı olmayan araçlar için uyumlu parçaları kolayca bulun.
Amortisör araçların hareketi esnasında meydana getirdiği sarsıntıyı en aza indiren ve ani hareketlerin tersi yönünde etki yaparak çalışan oto parçalarıdır. Kuru tip ve akışkan tip çeşitleri bulunmaktadır. Kuru tip amortisörler yaylar ve lastiklerin sürtünmesine dayanarak sarsıntıyı ve titreşimi doğrudan ısı enerjisine çeviren amortisörlerdir. Akışkan amortisörler içindeki gaz veya sıvı ile ani hareketleri minimize ederek sarsıntıyı yutan tipleridir. Otomobillerde en çok kullanılan teleskopik amortisör olarak bilinen akışkan tiplerdir. Bu parça tekerlek kısmına bağlı bulunan içi yağ dolu silindir ve aracın gövdesine bağlı çubuk pistondan oluşmaktadır.
Bu parça özellikle yol durumunun bozuk olması sebebi ile aracın esnemesini sağlayan yayların salınımını azaltmaya yardımcı olan aparattır ve arabalar için hayati bir fonksiyona sahiptir. Araçlarda bulunan süspansiyon sistemine dahil olan fazlasıyla önemli bir parçadır. Süspansiyon sistemi arabaların seyir halinde dengede ilerlemesini ve araca dışarıdan gelebilecek olan darbelerin verdiği sarsıntıyı en az seviyeye çekmiş olur. Araba için bu denli ciddi bir parça olan amortisör bozulur mu ya da neden bozulur? Esasen amortisörlerin 20000 km'de bir bakımının yapılması gerekir. Bu bakımlar ihmal edilirse sistemde elbette ki arıza yaşanacaktır. Gaz kaçağı ya da yağ kaçağı var ise arıza oluşacaktır. Amortisörlerin hava veya sıvıyı kaçırma durumuna amortisör patlaması denmektedir. Ayrıca süspansiyonların çok sert ya da çok yumuşak olması amortisörlerin arızasından kaynaklanır. Bu durumda değiştirilmesi gerekir. Özelliklerini kaybeden bir amortisör aracın yol tutuşunu zayıflatacağı gibi araçta aşırı sarsıntıya da sebep olur. En sık rastlanan arızalar meydana gelen çatlama ve kırılmalardır.
Özellikle virajlarda aşırı sarsılması ya da frene basılması halinde aracın ön kısmındaki aşırı hassasiyet tamamen amortisörlerin aşınmış olması ile ilgilidir. Arıza nedenleri nedir sorusunun ise pek çok sebebi vardır. Özellikle fren sisteminin dikkatsiz kullanılması ve süspansiyon kontrollerinin zamanında yapılmaması, arıza yapmasına sebep olur.
Arızaları esnasında, tamiri yapılır mı yoksa değişmesi mi gerekir sorusuna ise tamamen parçanın durumu net cevabı verir. Bazen parça öyle yıpranmış olur ki bu durumda tamir etmek yakın gelecekte yine aynı sorun ile karşılaşmak anlamına gelecektir. Bu durumda araca orjinal parça takılmasında yarar bulunur. Burada hassas noktalardan biri de muadil ve yan sanayi yerine orjinal parçadan yana tercihte bulunabilirsiniz. Yedek parça seçiminde dikkat edilmez ise aynı sorunlar defalarca ortaya çıkacaktır. Bu da hem zaman hem de para kaybıdır. Muadil parçaların fiyatları kısmen daha uygun olmak ile birlikte uzun süreli bir kullanım sağlamayacaktır. Bu da fiyatı cazip olmaktan çıkarıyor. Bu neden ile araçlarda yedek parça değişimi olacak ise tercih mutlaka orjinalden yana olmalıdır. Böylece araçtan eskisi gibi yüksek verim almaya devam edebilirsiniz. Aracınıza taktıracağınız tüm yedek parçaları ve amortisör fiyatları için parcafilosu.com.tr sitemizde farklı marka ve model seçenekleri mevcuttur. Sitemizde ALREA, GB, SNR, MEYLE, VEKA, MAYSAN MANDO, SASİC, TROW, FEBİ, MONREO, UCAL,OPTİMAL, BRC, EMIN, RAPRO, MEHA, EKKO, BSG, MYPART, MGA, GLOBAL, SAMPART ve DEKAR gibi yan sanayi ve orjinal oto amortisör yedek parçaları üreten yerli, yabancı markalarının satışları yapılmaktadır.
" Garajım"a kayıtlı olmayan araçlar için uyumlu parçaları kolayca bulun.
Şase numarası ile aracınız için uyumlu parçaları kolayca bulun.
Aracınızı seçerek uyumlu parçaları listeleyin.