" Garajım"a kayıtlı olmayan araçlar için uyumlu parçaları kolayca bulun.
Fren Balatası fiyatları Muadil ve Orjinal Fren Balatası yedek parça olarak farklılık göstermektedir. Fren Balatası Fiyat listesi günlük döviz kuru ile güncellenmektedir. Bu sayfada listelenen Fren Balatası yedek parçaları üretici & ithalatçı garantisi altındadır.
Balata Fişi, Balata Yayı & Segmanı bu kategoride yer almaktadır.
En birinci görevi; frene basınca kağnı arabası gibi ses çıkarmayacak, fren pedalını tepmeyecek , basınca durma mesafesi kısa olacak. Hemen bitmezse araç sahibinin keyfine diyecek yok. Sorumlu bir satıcı olarak belki araç arızasının tespitinde size yardımcı olmayabiliriz ama aracınız için yüzde yüz uyumlu, orjinal ve yan sanayi fren balatalarını gönül rahatlığı ile sitemizden alabilirsiniz.
Fren balatası ne işe yarar diye soracak olursanız; fren sisteminin vazgeçilmez bir parçası olup üç temel kategoriye ayrılmaktadır;
Bir diğer belirleyici özellikte disk fren ve Kampana frendir.
Arka disk fren balatası; aracın arka sağ ve sol tekerleğin iç kısmındaki aks üzerinde monte edilmiş disk yüzeyinde, fren kaliperi ile beraber çalışır. Fren kaliper ile fren disk veya aynası arasında diskin iç ve dış yüzeylerine monte edilir. Frenleme yapıldığı esnada fren kaliper piston un önünde olan arka fren balatasını, diskin yüzeyine doğru ittirip arka fren diskini hem içten hem dıştan kavrayarak sıkıştırıp, sürtünme kuvveti oluşturarak aracı yavaşlatır. Akabinde pedala uyguladığımız kuvvetin devamına göre aracı durdur. Her bir arka teker için iki adet arka fren balatası kullanılır toplamda dört adettir. Kullanım kilometresine göre sürtünme kuvvetine maruz kaldığı için aşınıp biten fren sisteminin parçasıdır aynı kullanım kilometresinde eş zamanlı olarak aşınır ve biterler. Belirli bir kullanım kilometreleri olmadığı için araç periyodik bakımlarında kontrol edilmesinde fayda vardır. Bazı balatalar fişli olup azami kalınlığa geldiği zaman araç konsolunda sarı içi boş daire şekli işaretiyle şoförü ikaz ederler. Fren ana merkezin üst kısmında kalan hidrolik deposu içerisindeki sıvının azalması da balataların azaldığını işaret eder.
Arka kampana balatası; aracın arka sağ ve sol tekerleklerinin iç kısmında aks üzerine monte edilmiş fren kampanalarının iç yüzeyinde arka fren merkezi ile beraber çalışırlar. Şekil olarak yarım daire şeklindedirler kampanalarda kapaksız bir tencereye benzen kampananı iç yüzeyinde dairesel bir şekil oluşturacak bir şekilde monte edilir. Frenleme yapıldığı zaman fren merkezi vasıtasıyla kampana yüzeyine doğru itilip sürtünme kuvveti oluşturarak aracı yavaşlatır. Akabinde pedala uyguladığımız kuvvetin devamına göre aracı durdur. Her bir arka teker için iki adet arka fren balatası kullanılır toplamda dört adettir. Kullanım kilometresine göre sürtünme kuvvetine maruz kaldığı için aşınıp biten fren sisteminin parçasıdır aynı kullanım kilometresinde eş zamanlı olarak aşınır ve biterler. Belirli bir kullanım kilometreleri olmadığı için araç periyodik bakımlarında kontrol edilmesinde fayda vardır, bazı balatalar fişli olup azami kalınlığa geldiği zaman araç konsolunda sarı içi boş daire şekli işaretiyle şoförü ikaz ederler. Fren ana merkezin üst kısmında kalan hidrolik deposu içerisindeki sıvının azalması da balataların azaldığını işaret eder.
Fren balatasından en yüksek verimi almak için disk, kampana yüzeyinin pürüzsüz bir yapıda olmasına, fren kaliper pistonlarının, fren balata merkezleri sağlıklı şekilde ileri geri hareket etmesi gerekir. Demem o ki fren balatası, fren sisteminin bir kategorisi olduğu ve sistemin bütün olarak sağlıklı çalışması gerektiğidir.
" Garajım"a kayıtlı olmayan araçlar için uyumlu parçaları kolayca bulun.
Şase numarası ile aracınız için uyumlu parçaları kolayca bulun.
Aracınızı seçerek uyumlu parçaları listeleyin.